Bank BGŻ jako pierwszy na rynku polskim udostępnił klientom usługę Smart PIN. To nowatorska forma przesyłania klientom PINu do karty SMSem bezpośrednio na telefony komórkowe. Usługa została wdrożona dzięki współpracy z firmą Oberthur Technologies, światowego lidera w dziedzinie rozwiązań typu „Smart Card” (inteligentna karta). Jest dostępna dla wszystkich produktów z logo MasterCard.
W porównaniu do tradycyjnej, papierowej formy wysyłki PIN-u, nowa usługa daje klientowi możliwość otrzymania go znacznie szybciej i w zdecydowanie bezpieczniejszej formie. Rozwiązanie Smart PIN z pewnością przyczyni się do podniesienia jakości świadczonych przez Bank usług – powiedziała Grażyna Ciurzyńska, Dyrektor Departamentu Kart Bankowych w Banku BGŻ. Dodała, że w najbliższym czasie Bank wprowadzi kolejne zmiany w ofercie kart.
Do głównych zalet Smart PIN należą:
- szybkość - klient może uzyskać swój PIN kilka minut po otrzymaniu karty, wysyłając pod specjalny numer hasło udostępnione przez Bank,
- wygoda - klient może uzyskać swój PIN w dowolnym miejscu i czasie, gdzie tylko jest dostęp do sieci GSM
- bezpieczeństwo – karta i PIN są dystrybuowane innymi kanałami komunikacji, minimalizując ryzyko przechwycenia, co może mieć miejsce w przypadku standardowej korespondencji pocztowej,
- efektywny monitoring dystrybucji poprzez możliwość śledzenia terminów dostarczenia i odbioru PINu przez klienta.
Rozwiązanie Smart PIN jest zgodne z wymogami międzynarodowych organizacji kartowych i z regulacjami z obszaru kart płatniczych.
Link do strony artykułu: https://czta.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/usluga-smart-pin-w-banku-bgz